Sunday 21 August 2016

Skin Care By NU Skin Untuk Keremajaan Kulit

Asalamualaikum dan salam Sejahtera 

Minggu Lepas saya diberikan peluang untuk mengenali Product Skin care dari Nu Skin lebih dalam, Saya Memang tidak pernah tahu tentang product ni sebelum nya, akan tetapi product ini telah bertapak selama 15 tahun di Bumi malaysia tercinta ini. Selain Di Malaysia, Product Nu Skin Ini telah pun bertapak di Indonesia, Thailand Dan Beberapa Negara Lain. Product NU Skin Ini adalah Keluaran USA. 

Hari ini Ayi nak Uraikan Pengalam Sendiri Mengunakan  Benefits SPA At home desain ageLOC® Edition Nu Skin Galvanic Spa System™ II bersama-sama dengan Transformasi ageLOC® penjagaan kulit setiap hari regimen , memberikan anda kuasa untuk mengekalkan kulit yang muda dengan mensasarkan Spot penuaan pada sumbernya. Dan kini kajian menunjukkan bahawa ageLOC® Edition Nu Skin Galvanic Spa System ™ II meningkatkan manfaat ageLOC® Future Serum secara purata sebanyak 80 %. Serum ini Kecil , pintar dan berkuasa, ageLOC® Edition Nu Skin Galvanic Spa System ™ II. Bersama-sama dengan produk rawatan yang dirumus khas , Nu Skin® , sistem ini menyampaikan sehingga lima kali lebih anti bahan-bahan penuaan ageLOC® kepada kulit anda daripada instrumen sebelumnya,

ageLOC® Edition Nu Skin Galvanic Spa System ™ II Dilengkapi Dengan empat (4) KEpala Yang berbeza dan bersuaian dengan kegunaannya.


AGELOC ME® SKIN CARE SYSTEM

Product di Atas ini adalah boleh dikatakan mesin untuk personal atau (pribadi) kenapa ayi kata benda ini pribadi? dikarena mesin ini diciptakan mengikuti Umur si penguna atapun Tuan punya badan, 
 Letak je tangankat mesin tuh, Merujuk gambar diatas, mesin tuh akan mengeluarkan sukatakn yang ingin kita gunakan, memang cukup mudah la untuk menggunakan, tak perlu membazir. 

MOISTURE RESTORE DAY SPF 15 NORMAL TO DRY SKIN
Dalam Kesempatan ini ayi cuba beberapa Product Nu Skin Diantaranya Moisture Restore Day SPF 15 Normal To Dry Skin, Sebenarnya ada dua Jenis Moisture, Untuk jesnis kulit Normal & kering dan Kulit combinasi, Kering & Berminyak.

Yang ayi pakai untuk Padam Make up tebal semacam je kat muka ni adalah jenis Moistue normal to dry skin, karna kulit ayi ni jenis kulit kering kerontang. okey mesti nak tau benefit Product ni kan... Moistue normal to dry skin SPF 15 mempunyai karotenoid berwarna untuk meningkatkan ketahanan semula jadi kulit untuk alam sekitar. Karotenoid Ini berwarna mempamerkan kestabilan yang unik apabila terdedah kepada cahaya, yang menawarkan perlindungan yang meningkat daripada kerosakan radikal bebas yang disebabkan cahaya . Perlindungan pelindung tambahan terhadap UVA dan UVB juga membantu melawan penuaan pra-matang disebabkan oleh matahari , melindungi dan menggalakkan kulit yang bertenaga, sihat sepanjang hari.




Selain Penjagaan Kulit, dan muka, NU Skin Juga mengeluarkan Cosmetic, Salah satunya Lipstict dengan berbagai Warna yang menarik dan cantik. Salah satunya seperti yang ayi pakai ini adalah Lipstick Cha- Cha Red , Manfaat Lipstick ini Merawat bibir anda untuk penjagaan lebih extra. Nu Colour Replenishing Lipstick meningkatkan penampilan bibir anda dengan providing rich, warna dan perlindungan tambahan hydroxytyrosol , bahan utama dalam Celltrex Ultra. Memastikan bibir kelihatan lebih muda. Setiap kali anda menggunakannya.

NU COLOUR® REPLENISHING LIPSTICK CHA CHA RED


NU COLOUR® REPLENISHING LIPSTICK BRANDY



NU COLOUR® REPLENISHING LIPSTICK DUSTLY PINK


EPOCH GLACIAL MARINE MUD
Mari Ayi perkenal kan Mask Yang terbuat dari Clay atau tanah Liat, Mesti korang semua penasaran, dan bertanya tanya, Tak kotor ke? boleh bersih ke? eits... jangan salah Mask Epoch Glacial Marine Mud ini boleh membantu mengangkat dan menanggalkan kulit mati dari pada muka dan badan.
Ini adalah Cara mudah dan semula jadi untuk mendapatkan kulit lebih lembut, tona kulit licin . Mengaktivkan mask tanah liat dengan ramuan botani laut akan menarik keluar kotoran dari kulit. Mengandungi zarah lumpur yang sangat halus dan meninggalkan kulit rasa segar, baru dan sihat. Sesuai untuk semua jenis kulit.


Cara Memakai Mask Epoch Glacial Marine Mud

Lihatlah Lebih dekat semasa Mask mulai mengering, akan terlihat spot spot pada hidung dan bahagian tertentu, ia juga berguna untuk menanggalkan Black Head Dan White head. 

Setelah Mengering, sila cuci dengan bersih, tak perlu gunakan sabun, hanya basuh dengan air bersih, hasil daripada Mask Epoch Glacial Marine Mud akan kelihatan, kulit lebih licin, tona sekata dan glowing.
Nak tau Benefit Mask Glacial Marine Mud ini lebih lagi kan, okey kita share juga kat sini...
Glacial Mud Marine sebenarnya disimpan di muara terpencil di British Columbia, tanah liat halus ini menyerap sel-sel mati , minyak berlebihan dan kotoran lain.
Terbuat dari pada bahan bahan Kualiti Tinggi seperti :

Sea Clay Extract, Aqua, Carrageenan, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate,  Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid.


Sampai disini Disini dulu yer.. 

Tips Penjagaan Kulit Agar lebih Sihat dan awet muda,

1. Jangan tidur lewat setiap harinya..Karena bila kita kurang tidur, Kulit akan leihatan kusam dan mata dah tentu mata panda
2. Banyak Minum air Putih, Kenapa harus memperbanyak minum air? karena tubuh kita memerlukan banyak air, bila kita kekurang air akan terjadi dehidrasi ( kekurangan cairan dalam tubuh).
3. Perbanyak makan sayur Hijau dan buah buahan segar, Karena sumber vitamin banyak didapati dari pada sayur dan buah buahan, baik untuk kulit dan badan.
4. sentiasa senyum, karna senyum paling mudah untuk senaman muka di setiap hari.



No comments:

Post a Comment